ЗАХОДИ

                                     
                     Техніка безпеки під час зимових канікул та Рздвяних свят

1. Під час канікул, перебуваючи на ву­лиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила
дорожнього руху:
- рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку;
- за межами населених пунктів, рухаю­чись узбіччям чи краєм проїзної час­тини, йти назустріч руху транспорт­них засобів;
- переходити проїзну частину тільки на пішохідних переходах, а у разі їх від­сутності — на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
- виходити на проїзну частину з-за транспортних засобів, упевнив­шись у відсутності інших транспорт­них засобів, що наближаються;
- чекати транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупин­ках), тротуарах, узбіччях, не створю­ючи перешкод для дорожнього руху;
- у разі наближення транспортного за­собу з увімкненим проблисковим ма­ячком червоного чи синього кольору або зі спеціальним звуковим сигна­лом треба утриматися від переходу проїзної частини або негайно зали­шити її;
- категорично забороняється вибігати на проїзну частину, влаштовувати ігри на проїзній частині або поблизу неї, переходити проїзну частину поза пішохідним переходом або встанов­леними місцями;
- по проїзній дорозі на велосипеді ру­хатися дозволяється тільки дітям, які досягли 16 років; мопеди й велоси­педи мають бути обладнанні звуко­вим сигналом і світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, ззаду — червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; необхідно чітко дотримува­тись правил дорожнього руху;
- водіям мопедів і велосипедів заборо­няється: керувати транспортом з не­справним гальмом, звуковим сигна­лом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, коли є поряд ве­лосипедна доріжка; рухатися по тро­туарах і пішохідних доріжках; їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей; перевозити пасажи­рів; буксирувати інші транспортні засоби;
- на інших засобах для катання (скейт-борд, самокат, ролики тощо) обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїзну частину виїжджати забо­ронено;
- перебувати поблизу залізничних ко­лій дітям без супроводу дорослих за­боронено;
- учні, користуючись тран­спортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за пору­чень або інше пристосування.
       2. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих устано­вах, приміщеннях, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
 - забороняється брати з собою вог­ненебезпечні предмети, які можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, сигарети, легкозаймисті речовини, вогнепальну рідину то­що);
- дозволяється користуватися газовою плитою вдома тільки із спеціалізова­ним електричним приладом для вми­кання під наглядом дорослих;
- забороняється використовувати ві­конниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горю­чі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення;
- забороняється застосовувати предме­ти оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (піноплас­ту, поролону, полівінілу тощо);
- забороняється застосовувати відкри­тий вогонь (факели, свічки, феєрвер­ки, бенгальські вогні тощо), вико­ристовувати хлопавки, застосовувати дугові прожектори, влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хі­мічних та інших речовин, які можуть викликати загоряння; установлювати стільці, крісла тощо, конструкції, які виконано з пластмас і легкозаймис­тих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи та аварійні ви­ходи;
- у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі чи чужі предмети, які носять характер побу­тової техніки, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших приміщеннях, усе це може призвести до вибуху та над­звичайної ситуації;
- не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, які живляться струмом. Користуватись електропри­ладами тільки в присутності батьків, сухими руками. У разі виявлення обі­рваних проводів, неізольованої про­водки, іскріння проводки негайно повідомити дорослих; - не скупчуватися біля проходів у гро­мадських установах, входах та вихо­дах, у приміщеннях вестибюлю;
- беручи участь у масових заходах, не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмо-небезпечних ситуацій у приміщенні, дотримуватися правил пожежної без­пеки;
- у разі пожежної небезпеки: наявнос­ті вогню, іскріння, диму — негайно вийти на повітря (за двері, балкон) і покликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номе­ром 101, назвавши своє ім'я, прізви­ще, коротко описавши ситуацію: на­явність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;
- при появі запаху газу в квартирі, при­міщенні в жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефо­ном, відкрити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була включена й вийти з приміщення; покликати на допо­могу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону, назвавши своє ім'я, прізвище, свій номер телефону, коротко описавши ситуацію.
       3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих устано­вах, громадських місцях, приміщен­нях, транспорті тощо, учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
- під час канікул забороняється набли­жатися та перебувати біля водоймищ без супроводу дорослих для запо­бігання утоплення дітей, особливо, коли вода покрита кригою — катего­рична заборона виходити на лід для попередження провалення під лід;
- категорично забороняється наближа­тися й перебувати біля будівельних майданчиків, кар'єрів, у покинутих напівзруйнованих будівлях для за­побігання обрушень будівельних ма­теріалів й попередження травм і за­гибелі;
- категорично забороняється вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюно­ві вироби, стимулятори;
- категорично забороняється вживати в їжу гриби;
- категорично забороняється брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отру­єння;
- пересуватися обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створюва­ти хаотичний рух, не штовхатись, не кричати. На вулиці бути обереж­ним, дивитись під ноги, щоб не впас­ти в яму чи у відкритий каналізацій­ний люк;
- не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння — проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;
- не можна підходити до щитових, за­лазити на стовпи з високовольтними проводами, можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень за 5 метрів;
- бути обережним на дитячих май­данчиках, у парках відпочинку: спо­чатку переконатись, що гойдалки чи атракціони, турніки, прилади справні, сильно не розгойдуватись й не роз­гойдувати інших, щоб не призвести до травмування, падіння;
- не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння з висоти;
- не підходити до відкритих вікон, мити вікна тільки в присутності до­рослих, не нахилятись на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей з висоти;
- не спускатись у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бом­босховища: там може бути отруйний газ;
- не контактувати з незнайомими тва­ринами для запобігання укусів хво­рих на сказ тварин;
- застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках ОБЖ, виховних годинах, навчальних уроках.
       4. Заходи щодо запобіган­ня захворювань на грип, інфекційні, кишкові захворювання, педикульоз тощо:
- при нездужанні не виходити з дому, негайно викликати лікаря — не заражати інших людей;
- хворому виділити окреме ліжко, по­суд, білизну; - приміщення провітрювати постійно;
- у разі контакту з хворим, одягати марлеву маску;
- хворому дотримуватись постільного режиму;
- вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко дотримуватися рекомендацій лікаря;
- постійно мити руки з милом перед їжею; - не їсти брудних овочів і фруктів, ре­тельно їх мити, обдавати окропом;
- для запобігання захворювань на пе­дикульоз регулярно мити голову; до­вге волосся в дівчат має бути зібране в зачіску, не користуватися засобами особистої гігієни (розчіскою) інших осіб, а також не передавати свої за­соби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужий одяг, головні убори, а також не передавати іншим свій одяг;
- не вживати самостійно медикаментів, медичних препаратів, не рекомендо­ваних лікарем;
- у разі якщо ви почуваєте себе погано, а дорослих немає поряд, викликайте швидку медичну допомогу за номе­ром 103, описавши свій стан, назвав­ши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім'я, обов'язково зателефонуйте батькам



                         АНДРІЇВСЬКИ ВЕЧОРНИЦІ   
                                               Кл.кер=к Аскарова Л.Ю.
.  Є  багато країн  на землі
В них – озера,  річки і долини.
Є  країни великі й малі,
Та найкраще завжди  Батьківщина

2В.  I тому найдорожчою нам
       Є i буде у кожну хвилину
       Серед  інших країн  лиш одна —
       Дорога нам усім Україна!
..   З давніх давен наша Україна славилася величними традиційними святами та обрядами. Кожен, хто не черствіє душею, хто сповнений любові, доброти до української спадщини, повертається до традицій свого народу.
 Одним із свят, яке завжди відзначали наші батьки, діди, прадіди було велике зимове свято, особливо важливе для молоді – день Андрія. Це свято відзначається 13 грудня і вважається днем памяті одного з дванадцяти апостолів –Андрія Первозванного.
.   За церковними легендами святий проповідував християнство у Скіфії і дійшов аж до Києва, де на одному із пагорбів поставив хрест і сказав: “Чи бачите гори ці! Повірте мені, на них засяє благодать Божа. Згодом там, де було поставлено хрест споруджено Андріївську церкву”.
2В.    Так на честь Андрія Первозванного і з’явилося це свято. Взимку, коли завершувались роботи у полі, частішали парубочо – дівочі гуляння. З часів християнства в Україні на Андрія (13 грудня) проводяться святкові вечорниці. І в нашій оселі сьогодні вечорниці..
.     Українські вечорниці
           Починаєм вже не раз.
           Хай і сміх і пісня ллється
           В серці кожного із нас.
4В.        Обійдіть весь світ безмірний
              І скажіть в який країні
              Так зберігся скарб безцінний.
              Як у нас на Україні?
1дівч.       Просим всіх у нашу хату,
                 Превелику, пребагату!
                 Від зірниці до зірниці
                 Хай лунають вечорниці!
Господиня:
Уже й вечір, а ні дівчат, ні хлопців немає. Як подумати, що коли  це ми дівували, зачуєш де-небудь вечорниці, то аж тини тріщать… Зовсім не те, що тепер. От скоро вже треті півні заспівають, а вечорниці ще й не починалися. Ой – ой - йой! Куди все поділося?
(чути сміх …Господиня схоплюється. Заходять дівчата)
1 дівчина :
 Добрий вечір вашій хаті,
Уклін  господині,
Чи веселі вечорниці в нашій Україні.
Добрий вечір, господине, славна молодице.
Чули, що у цій хатині будуть вечорниці.
2 дівчина :
 Аби щастя було в хаті,
Щоб усі були багаті,
Аби було любо, мило,
Аби всі були щасливі.

3 дівчина:
Будем з вами добрі, щирі,
То і  будем  жити в мирі.
Тоді всім нам допоможе
Матір світу – Мати Божа.

Господиня:
 Добрий вечір, добрий вечір, любі гості!
Просимо, просимо.
Поспішайте, дівчатонька,
Все приготувати,
Бо пора вже вечорниці
Всім нам починати.
Зваримо вареників
Біленьких, смачненьких,
Та й запросим до нас в гості,
Хлопчиків гарненьких,
Щоб вони разом із нами
Дружно працювали,
Андріївські вечорниці
Піснею стрічали.
(Дівчата співають пісню)
Господиня.
 Вмощуйтесь зручніше. Будьте як вдома. Сьогодні вечір, у який мають здійснитися ваші надії. Хочете знати свою долю. Дівчата?
Дівчата: Хочемо!
Господиня:
Бач, які бистрі й розумні. Гаразд! Хай вже буде по вашому. Колись щоб знати. Котра з нас швидше вийде заміж. Ми складали чоботи до порога. Чий першийна поріг стане, та і заміж швидше вийде. Ану дівчата спробуйте і перевірте. Роззувайтеся! Капчик за капчиком переставляйте вперед і так аж до порога.
( дівчата міряють, оголошують 1-2-3, сідають)
(Вбігає ще одна дівчина)
Дівчина. Дівчата, а я щойно з сестрою ворожила…
Дівчата. Як? Що?
Дівчина. Ми «сіяли конопель». Обійшли хату, розсіваючи насіння, говорили:
                                 Андрію, Андрію,
                                 Я на тебе коноплю сію,
                                 Нехай буду знати
                                 З ким буду збирати.
Спробуємо?
Дівчата. Так, так! ( сіють насіння, збирають в пригорщі, рахують зернята)
Дівчина. Ой, у мене 10. значить доля знайдеться.
Дівчина. А у мене ні. Треба чекати до наступного Андрія - добродія.
Дівчина. А я теж з подругою ворожила. Піймала я у курнику когута і курку. Зв’язала їм хвости і випустила. У мене курка швидше перетягнула- буду верховодити чоловіком. А у моєї подруги швидше перетягнув когут – значить чоловік верховода. Вона розстроілась. Вередує. Оце й зі мною не пішла на вечорниці.
(чути стук у двері)
Дівчина. Ой, хтось стукає! ( виглядає за двері) Хлопці! Заходьте! Просимо! (хлопці заходять) (співають пісню « У ха-ха, моя чорнобрівая…»)
1хлопець: Добрий вечір, добрим людям!
Господиня: А я вже думала, що вечорниці без парубків будуть.
2 хлопець: Добрий вечір вам, а то дівчата слова не дадуть сказати.
3 хлопець: А давайте, хлопці, небилиць розкажемо , тільки  не перебивати і не казати «брешеш».
4  хлопець: В раю річка сметани тече. Над річкою дерева, замість листя – гречані вареники: пухкі та свіжі, ніби щойно з печі. Під тими деревами люди лежать, і як тільки котрий їсти захоче - рота роззявив, а вареник з дерева та в сметану -  бовть! Винирнув, перевернувся, а тоді прямісінько в рот, тільки встигай жувати.  Вирішив я і собі пристати до них. Підходжу до крайнього -  таке розпаслось, що й дихати йому важко, питаюсь: « Чи не можна, пане-брате, й мені коло вас тут прилягти?»А він - луп очима та й каже: «А ти хто такий, твій батько чим займався? »
- Та звісно,  хлібороб.  А він як визвіриться на мене: «Іди звідси, тут самі нероби лежать».
5  хлопець: Це ти про рай розказував, а ось послухайте про пекло!  Іду я, іду, дійшов до самісінького пекла. Дивлюсь: скрізь темно і смола ніс забиває. Давлюся: сидять чоловіки і смола в них із носа, і з рота сиплеться. Я питаю, що це з вами. А один каже: «Це через те, що на тім світі абак курив і полюбляв сміятися». Я скоріше від них, а далі ще гірше. Тут людей стільки, та все в казанах зі смолою  вариться, а сморід такий іде, що аж в носі крутить.  «За що вам така кара?» - питаю. « А через те, що колись брехали, уроки в школі пропускали, людей старших не поважали». Я як злякався, так одразу і прокинувся, та скоріш до вас, на вечорниці.

6 хлопець: Ми так замучилися, проголодалися, може нам би чого з’їсти?
(пісня «Наші хлопці вареників хочуть»)
Господиня: Милі гості, просим сісти,
1 дівчина: Вареники будем їсти.
2 дівчина: Вареники непогані,
3 дівчина: Вареники у сметані.
4 дівчина: Вас чекають у макітрі
5 дівчина: Вареники дуже ситні.
6 дівчина: Білобокі, круглолиці,
7 дівчина: З української пшениці.
8 дівчина: Їжте, їжте, просим щиро
9 дівчина: Вареники наші з сиром
10 дівчина: Вареники непогані
11 дівчина: Вареники у сметані.
 Господиня:
Дівчата, почастуйте хлопців.
 (Бере дівчина пиріг і підходить до хлопця)
Дівчина
З’їж ,  Андрійку, пиріжок
Він дуже смачненький,
А у нього всередині
Сирочок  дрібненький.
5 хлопець: (кусає пиріг і кривиться)
Чи ти,  дівча, з роду-віку
Пирогів не їла,
Що ти свої пироги
Клоччям начинила 
1дівчина:
 Чи я не хазяйка, чи на господиня,
Сім днів в хаті не мела, печі не топила.
Сватай мене, хлопче, премудрую швачку.
Рушник на кілочку, сміттячко в куточку.
Туди – хить, сюди – хить ,за сміттячко вісім кіп.
А дев’ята кіпка, щоб вимела тітка.
Ідуть люди з міста та й з мене сміються,
Що на моїх подушках ворони несуться!
Не смійтеся, люди, якось воно буде,
Обскубаю вороння, ще й перина буде.
Хлопці.(співають)             
                                                 Ой кувала зозуленька,
                                                 Та й сіла на дубі.
            Були б ви дівчата файні,
  Як мали б всі зуби.
   Дівчата    
                                                  Ой кувала зозуленька
                                                  В селі Вороняки.
                                                 Є у всіх нас файні зуби,
                                                  Ну, а вам подяка.
                                                  Ви хлоп’ята гонорові,
                                                  файно виводили.
                                                  Все одно ми переможем
                                                     Щоб ви не робили.

Хлопеці машуть руками і звертаються до господині:
Хлопець. Ви б нам , тітко, розказали, звідки пішов отой звичай - гадати на Андрія. 
Господиня. Розкажу, як від старих людей чула. Андрій – один з апостолів Христа, його ще називають Первозванним, бо саме його та його брата Петра Ісус зробив своїми першими учнями. Обидва були рибалками. Обидва без вагань прийняли вчення Христа, обидва мали дар сцілення. З роками народ почав звертатися до Андрія , як до свого зцілителя. Люди вірили. Що саме в ніч народження апостола збудуться омріяні бажання. Особливо дівчата. Але все загадане збудеться, якщо вірити. Без віри гадання не має сили.
                                                               
Господиня: А зараз ворожба для хлопців. Оце вам макітри, оце вам і перстені.
Наливайте воду і губами дістаньте перстень з макітри. Хто швидше!
Поки вони будуть бавитися, ви дівчата ідіть і принесіть дров.
(Дівчата приносять).
А тепер порахуйте кожна по скільки принесли? Через стільки років і заміж підете. (Сміх).
11 дівчина: А я принесла ось оцей віночок. Бабця казала, що вони  колись віночок  підкидали в гурті дівчат вгору. На кого віночок впаде, той заміж перший піде.(двічата стають гуртом, підкидають віночок)
Господиня. А давайте погадаємо на імена. Кожна дівчина загадує імя хлопця на предмети на столі., пускають перстень, до якого перстень покотится, так буде зватися й суджений. Ну, хто перший?(гадають)
Дівчина. А давайте до ворожіння пісню заспіваємо( співають , а потім гадають)
Ой, Андрію, Андрієчку,
Дай мені надієчку.
Скажи мені, Андрієчку
Чи Василь, чи Миколочко,
Чи Степан, чи Михайлечко? (пускають перстень)
Дівчина. Дівчата, а давайте погадаємо ще на тарілках. Мені бабця розказувала. Під тарілку кладуть різні предмети (Лялька, перстень, ключ, мірт), потім витягують один а вгадують свою долю.
Дівчина. Давайте я все це під тарілку покладу. А ви не підглядайте. А тепер ідіть і вгадуйте свою долю.( мірт – дівувати ще, лялька – зрадить милий, ключ – бути господинею, перстень – скоро весілля)
Хлопець. А чи спекли ви паляницю?
Дівчата. Так, так.
Хлопець.А тепер давайте паляницю ділити.
(підвішують калиту на зріст людини, дівчата хороводом навколо калити співають)
Ой, калита. Калита.
Із чого ти вилита?
Ой я з жита оповита,
Ой, я сонцем налита,
Для красного цвіту,
По білому світу.
1Хлопець.  А хто ж буде Калитинський?
2Хлопець.  Хай Андрій буде вартовий, а ……… писар.
3Хлопець. Добрий вечір, пане Калитинський
4Хлопець. Добрий вечір, пане Коцюбинський.
1Хлопець. Я приїхав калиту їсти..
2Хлопець. Їж
3Хлопець. Я кусну..
І я, і я і я…( хлопці кусають калиту, паляницю одержує той, хто вкусить і не засміється. Всіх , хто засміється мажуть сажою)
Господиня. Хлопці дівчата, заколядуймо! Сьогодні вже можна.(Колядують «Небо і земле»)
хлопець: Дякуємо господині за теплу хату,
                 молодим дівчатам  за стіл багатий.
                   Нехай на свята у вашій хаті
                   буде гостей багато.
 Дівчата: Ми гуляли, веселились,
                Усім весело було.
                Вечорниці завершились
                І здається все пройшло.
 Хлопці:
Ні, так  просто не проходить,
В серці струночка бринить.
Про шкільні ці вечорниці
Спомин в серці буде жить.
 Ведуча:
Ось і ожили перед нами ігри  і забави  нашого народу. Тож бережіть цю прекрасну, невичерпну скарбницю. У ній розум, кмітливість, гумор, надія і світло завтрашнього дня. Хай у вас завжди живим вогником світяться обереги пам'яті!



Виховна година –« Злочин і покарання» (10-11 клас)

            Мета: запобігати шкідливим звичкам, які негативно впливають на здоров'я підлітків; формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; виховувати в учнів бажання зберегти власне здоров'я.
Обладнання: технічні засоби навчання, презентація,
учнівські реферати, брошури, книги, плакати, записи на дошці
Обладнання: технічні засоби навчання, презентація, учнівські реферати, брошури, книги, плакати, записи на дошці.

Не кажи і не роби нічого поганого, Навіть тоді, коли ти наодинці з собою.
                                 Учись надто більше соромитись самого Себе, ніж інших.
                                                                                                                      Демокріт
Закон можна вважати якісним тоді, коли смисл його є точним,
якщо вимоги його справедливі, якщо він формує чесноти у громадян.
Френсіс Бекон
                                                        Хід заняття
Учитель. Злочин і покарання – досить актуальна тема. У вашому віці ви особливо цікаветесь, які права дає вам закон, як слід діяти в тих чи інших випадках тощо. Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.
Людина – складний, таємний, багатогранний світ. Її серце – вмістилище Всесвіту, зосередження емоційної енергії й сукупність ставлень до дійсності.
Хто «Я»? Навіщо прийшов(ла) у цей світ? Чи правильно чиню? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них важко.
Можна по-різному визначати мету свого існування, але її треба мати-інакше то буде не життя, а існування. Сьогодні ми розмовлятимемо про підступних ворогів підлітків: тютюн, алкоголь, наркоманію, крадіжки, хуліганство. і ми визначимо, що таке шкідливі звички – хвороба чи щось інше?
Звичка – це певна дія, яка набута людиною у процесі життя. Але звичка може перерости у хворобу, яка може мати різні наслідки. Отже, людина має контролювати свої вчинки. А що таке вчинок? Учинок є одиничним, відносно завершеним актом поведінки. Він реалізує моральну спрямованість поведінки. Думаю, що всі ви знаєте або чули влучний крилатий вислів: «Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю».
Ми не задумуємся що дуже багато в нашому житті факторів які впливають на здоров»є людей.     СЛАЙД№2
Що ж спонукає підлітків до певних вчинків?Які мотиви ? СЛАЙД№3 Насамперед, виховання дітей у неповній сім’ї; далі – бажання прославитись (Я – герой); прагнення повелівати (Я – це сила, влада); прагнення до самостійності. Звісно, це основні причини вчинків.
Давайте розглянемо конкретні вчинки і спробуймо їх проаналізувати.
ГРУПА №1(тютюнокуріння)
(виступ учнів)
На мою думку, найпоширенішим серед підлітків є тютюнокуріння. На жаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організмові, а звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.
Куріння переслідувалось в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на кіл, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У Росії цар Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами.
Ще хочеться сказати про тютюн з біологічного погляду. Тютюн – трав’яниста рослина сімейства пасльонових. Є приблизно 60 видів тютюну. Із нього виготовляють хімічний продукт – нікотин-сульфат, який використовують у сільському господарстві для захисту рослин від шкідників.
Понад 80% випадків захворювання раком легень припадає на долю курців-підлітків.
На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у ХІІ сторіччі, а у ХХІ, і не слід судити одне одного, а слід допомагати, підтримувати. Проханням до вас буде те, що якщо ви побачите таку ситуацію, допоможіть їм, розтлумачте, що це погана звичка. СЛАЙД№4, 5
ГРУПА№2(пиятика)
(виступ учнів)
Розглянемо інші згубні звички: пиятику, алкоголізм.
Пиятика – велика загальна біда. Миритися з нею не можна, бо дуже дорого вона нам обходиться. За даними вчених, перше знайомство з алкоголем і формування позитивного ставлення до його вживання у більшості випадків (60-82%) відбувається в сім’ї, у компанії. У цьому випадкові, як свідчать численні дослідження, неповнолітнім, щоб стати алкоголіком, достатньо вживати спиртні напої не менше разу на тиждень. Доза алкоголю може бути при цьому невелика: 100 г горілки або 200-250 г міцного вина чи склянка пива – але це згодом переросте у звичку. А що несе за собою ця звичка ми знаємо.
Алкоголізм – захворювання, причиною якого є вживання алкоголю. Він впливає на мозок, серцево-судинну систему, печінку, систему травлення. Характеризується наявністю психічної і фізичної залежності. Алкоголік – хвора людина, що виявляє непереборну пристрасть до вживання алкоголю.
У Єгипті та Китаї алкоголь виготовляли і вживали як святовий і повсякденний напій. У стародавніх греків пили вино лише в свята Діоніса – бога вина. Від греків потім виноробство прийшло і до римлян. Щоб випити келих вина, був спеціальний ритуал.
У Росії цар Іван Грозний жорстоко карав тих, хто таємно займався виноробством і продавав горілку. Другий російський цар Олексій Михайлович 1652 року заборонив торгівлю горілкою по середах, п’ятницях і неділях, а також у Різдвяний і Петровський піст.
У нашому світі є ще одна біда – наркоманія. Причому наркоманія серед неповнолітніх, приблизно вашого віку. Наркотики – це речовини, пристрасть до вживання яких спричиняє психічні розлади та інші захворювання. Людина не знає свої дії, вона їх не контролює. Щоб дістати наркотики, бо вони дуже дорогі, дитина іде на злочин: крадіжки, бійки, пограбування тощо. До наркотиків належать морфій, опіум, гашиш, героїн, промедол тощо.
Усі наркотики характеризуються руйнівним впливом на фізичний і психічний стан здоров’я дітей. Наркотичні речовини діють на нервову систему, викликають збудження, певні розлади, галюцинації. Сучасний стан наркотизації в Україні характеризується постійним збільшенням груп підлітків 13-14 років, залечених до вживання, зберігання і розповсюдження наркотиків.
Особи, що вживають наркотики, становлять вразливу групу населення до захворювань. нерідко передозування або ж тяжка залежність призводить до смерті. СЛАЙД№6
(доповідь про снід)
Повернімося до теми злочину. Одним із найпоширеніших і найнебезпечніших злочинів є крадіжки, хуліганства. Що включає в себе поняття «злочин»?
Поняття «злочин» включає в себе чотири ознаки: суспільну небезпечність, протиправність, вину та караність.
Учитель. Тут пролунали різні міркування. Тепер слід підбити підсумки. Отже, які риси притаманні високодуховній людині? Слайд№7
• Якісне усвідомлення вищої мети існування людини та людства.
• Постійне прогресивне самотворення та допомога у цьому процесі іншим.
• Наповненість життя гуманістичним змістом, надвння пріорітету буттєвим цінностям, що виявляються в думках, словах, діях.
• Високий рівень фізичної, емоційної, ментальної та моральної культури.
Запишіть, будь ласка, ці важливі кожній людині риси у зошити, а завданням буде – самостійно доповнити цей перелік. СЛАЙД№8      
Учитель. Який короткий висновок ми можемо зробити після всього сказаного і почутого? – Духовна краса людини – це животворче джерело людського життя, внутрішній світ людини.
Здоров'я родини - здоров'я дитини.
В цю істину вкладено глибокий зміст,
Здорова родина - здорова дитина.
У цих двох поняттях прокладено міст.
Хай міст цей єднає батьків і дітей,
Щоб правильно й радісно жити,
Іти пожиттю із девізом в руках:
«Здоров'я потрібно цінити».













Немає коментарів:

Дописати коментар

 ГОГОЛЬ РЕВІЗОР  https://www.facebook.com/groups/1724532344272837/permalink/3745636915495693/